Alla inlägg den 21 mars 2014

Av Lovisa Johansson - 21 mars 2014 22:50

Idag har det varit lillbrorsans födelsedag. Grattis på 8-årsdagen :)! Idag firade vi bara med familjen men på söndag så ska hela tjocka släkten komma och gratta honom.
Vi skulle bjuda på fika men vi har fortfarande inte bestämt vad. Så jag tog fram en massa kok/kak/desserter böcker och försökte hitta något roligare än kladdkaka vilket jag gör typ hela tiden. Så jag hittade i en gammal kakbok några kakor där man pressar degen (som det är kakao i) i en potatispress så att dett ser ut som köttfärs (på grund utav färgen och mönstret).
Bara för det kommer jag inte på vad de heter men jag kommer att lägga upp en eller flera bilder på de och samtidigt ta reda på vad de heter.

Dröm sött :*

Av Lovisa Johansson - 21 mars 2014 22:17

Hejsan allihopa!
Den 23-30 april ska jag ha en spanjorska hemma hos mig! Det är meningen att man ska prata spanska med henne eftersom det är bara spanska klassen som kommer att ta emot spanjorer.
Men jag kommer nog antagligen att för det mesta prata engelska med Yaiza (som hon heter) men hon är ju lite halvbra på det men jaja.

Tidigare idag skrev vi på WhatsApp och jag lärde mig att "jajajajjaja" är piå svenska "hahahahhaha". Och hon älskar kinamat! Asså kan det bli bättre? Kinamat is my life!

Även i oktober kommer jag att åka till Spanien i en vecka och bo hos henne. Synd att det inte kommer att vara så varmt då men i alla fall, SLIPPER SKOLAN! Och lära mig spanska vilket är mitt absoluta favoritämne.

Och nu ska jag faktiskt börja blogga, PÅ RIKTIGT DEN HÄR GÅNGEN :)

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards